Verbouwing Alexanderhal

Bericht van de voorzitter:

Na de asbestsanering zijn we weer terug in de Alexanderhal. De verbouwing van de eerste 2 kleedkamers is van start gegaan en dit zal zo’n 10 weken in beslag nemen. Daarna zijn de andere 2 kleedkamers aan de beurt. De toiletten op de begane grond en de eerste verdieping worden vervangen. De kleedkamer van de scheidsrechters wordt gerenoveerd. De buitengevel wordt ook aangepakt. Gedurende de verbouwing/renovatie periode worden er 2 tijdelijke kleedkamers gerealiseerd op de eerste en de tweede verdieping.

We gaan voor een mooi en goed resultaat!

 

Nieuws over de kantine

Beste leden en ouders/verzorgers van de jeugdleden,

Wij zijn Livia Thode (moeder van Quillane en Keon) en Joyce Hennekam (moeder van Danique en Tycho), al onze kinderen spelen bij RoBA en wij zelf doen op woensdagavond mee aan Ladiesfit bij Jeanine. Wij hebben ons aangemeld om de kantinecommissie van Bertha Bernhard over te nemen.

In samenwerking met het bestuur van Fusion, Rotterdam Basketbal en een aantal enthousiaste vrijwilligers, willen wij
de kantine beetje bij beetje leuker maken.  Naast een flinke  schoonmaakactie in de keuken zijn wij aan het begin van dit seizoen aan het kijken naar de mogelijkheden voor een opknapbeurt van de kantine. Ook is er met het bestuur  afgesproken dat we het assortiment gaan uitbreiden! De kantine gaan we beetje bij beetje leuker maken samen met Fusion en qua assortiment staat er vanaf dit seizoen bij alle thuiswedstrijden fruit en wat lekkers op de bar, voor een acceptabele prijs. Het fruit wordt gesponsord door Frank van Zalingen (vader van Mia en Hugo) zijn bedrijf: Van Lent en Partners. Dank je wel Frank!

Wij zouden het fijn vinden als er zoveel mogelijk contactloos betaald of gepind gaat worden door de klanten. Iedereen heeft een bankpas en we willen graag stimuleren dat mensen hiermee betalen door te vragen of ze misschien ook kunnen pinnen als ze met cashgeld klaar staan. Zo kunnen we het kasgeld tot een minimum beperken en lopen we zo min mogelijk risico op kasverschillen, maar vooral ook qua veiligheid voor de mensen die achter de bar staan.

Als laatste staan alle regels, verwachtingen en handleidingen die handig zijn om bij de hand te hebben in de groene map die zich in het kastje bij de koffiebenodigdheden bevindt. Ook zit hier het wedstrijdschema in zodat je weet hoeveel wedstrijden er zijn die dag (om de hoeveelheid brood/broodjes te kunnen bepalen en uit de vriezer te kunnen halen), of om te zien aan wie je je dienst overdraagt en of je de laatste dienst hebt (en de vuilniszakken moet weggooien in de ondergrondse vuilcontainer op straat).

Kortom, wij hebben er zin in om er een mooie en een gezellige kantine van te maken! Wij hopen jullie ook en rekenen op jullie inzet tijdens de bardienst. Bedankt alvast!

Mochten jullie nog vragen of opmerkingen dan kunnen jullie ons bereiken via

kantine@rotterdambasketbalvereniging.nl

Kantinegroeten van Livia en Joyce!!

Kortingspas voor wedstrijden Heren 1

Voor alle leden van de vereniging Rotterdam Basketbal (seizoen 2017-2018) ligt er op naam een kortingspas voor H1 klaar bij de speciale balie aan de ingang van het Topsportcentrum Rotterdam.

De pas kan daar worden opgehaald, een legitimatie daarbij is nodig. Met deze kortingspas kunnen leden voor € 2,50 een toegangskaart kopen (die normaal €10,00 kost).
Alleen aanstaande zaterdag kan een er toegangskaart aan de kassa worden gekocht. Daarna kan met deze kortingspas alleen via internet een € 2,50 toegangskaart worden aangeschaft. Ieder lid krijgt bij uitgifte van deze kaart een handleiding mee hoe dat moet gebeuren. De kortingspas is strikt persoonlijk en geldt alleen voor het lid zelf.

Algemene Ledenvergadering

Op woensdag 22 november vindt de Algemene Ledenvergadering plaats in de kantine van de Alexanderhal. Om 19.30 uur wordt de koffie en de thee klaargezet en ben je welkom. Om 20.00 uur begint de vergadering.

Contributie inning seizoen 2017-2018

 Contributie inning seizoen 2017-2018

 De nieuwe contributie bedragen zijn vastgesteld op de ALV van 13 juni en zijn te vinden op de website van Rotterdam Basketbal.

 Ongetwijfeld hebben jullie ervaren dat de club volop in beweging is. Er wordt een aantal slagen gemaakt om de club professioneler te besturen. Eén van deze slagen betreft de inning van de contributie. In het verleden kostte het vaak moeite alle contributies tijdig te innen. Dat willen we graag verbeteren. Daarom zal vanaf komend seizoen, zoals gemeld op de ALV van juni, de inning worden uitbesteed aan ClubCollect, een organisatie die ruime ervaring heeft met het innen van contributies. Voor alle duidelijkheid: ClubCollect is geen incassobureau. Dit samenwerkingsverband levert zowel de leden als de club voordelen op. Het voordeel voor jullie is het grote gebruiksgemak waarmee de betalingen voldaan kunnen worden en de mogelijkheid om gespreid te betalen (voor gespreid betalen wordt een klein bedrag in rekening gebracht).

Wat betekent dit samenwerkingsverband concreet? ClubCollect neemt de administratieve verwerking van de contributie-inningen over. ClubCollect zal via SMS en e-mail contact opnemen met alle leden (zorg er daarom voor dat de ledenadministrateur recente en juiste gegevens van u heeft). De betaalverzoeken worden verstuurd via SMS en e-mail. Door op een link te klikken komt u op uw persoonlijke betaalpagina van ClubCollect en hier kunt u uw factuur inzien, downloaden en betalen. Hier kunt u ook kiezen om uw contributie in één keer te betalen of in termijnen. De betalingen verlopen via automatische incasso of via iDEAL. Gespreid betalen kan alleen via automatische incasso.

Een deel van uw persoonsgegevens (naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer) zal hiervoor worden verstrekt aan ClubCollect en zullen alleen zichtbaar zijn voor de penningmeester, voor ClubCollect en u als clublid. Deze verwerking is noodzakelijk ter uitvoering van het lidmaatschap van de vereniging, meer specifiek de verwerking van betalingsgegevens voor de verenigingscontributie. Deze verwerking zal plaatsvinden geheel conform de vereisten onder de Wet Bescherming Persoonsgegevens (artikel 8 onder b Wbp). U als clublid kunt erop vertrouwen dat uw gegevens veilig worden opgeslagen, niet voor andere doeleinden dan de contributiebetaling worden gebruikt en nooit aan derden worden verstrekt voor commerciële doeleinden. Meer informatie over de behandeling van persoonsgegevens door ClubCollect kunt u vinden op https://clubcollect.com/legal/privacy-statement.html.

Wanneer u vragen heeft over bovenstaande neemt u dan contact op met Frank van Zalingen die in november Bertus Bernhard zal opvolgen als penningmeester. Voor meer informatie over ClubCollect verwijs ik u graag naar de website www.clubcollect.com.

 Het Bestuur

Club Van 100 Voor Roba

Wat is de Club van 100 voor Rotterdam Basketbal?

Het is een groep mensen die de vereniging van Rotterdam Basketbal een warm hart toe dragen en het leuk vinden om de organisatie te steunen met een bedrag van 100 euro per jaar.

Komt mijn naam op een bord? We hebben een prachtig bord, een basketbal van twee meter doorsnee, met 100 puzzelstukjes. We streven ernaar dit bord volledig gevuld te hebben en te houden. Het bord staat in de kantine van de hal waar we onze thuiswedstrijden spelen.

Particulier of bedrijf? Dat kan beide. Van een particulier en bedrijf zien wij uw bijdrage als een gift. Een bedrijf krijgt een factuur voor € 100,– exclusief btw, omdat de bedrijfsnaam op het bord komt te staan.

Krijg ik er nog iets voor terug? Jazeker.  Uw naam op het puzzelstuk.  Uw naam op de website / Facebook /Instagram / Twitter. 2x per jaar een sponsor -borrel.  2x vrijkaarten voor een thuiswedstrijd van heren 1.
We sturen u maandelijks onze nieuwsbrief.

Voor hoe lang word ik lid? Uw lidmaatschap duurt een jaar en gaat in op de dag dat u zich aanmeldt. Aan het eind van dat jaar kunt u uw lidmaatschap stop zetten, maar we gaan ervan uit dat u uw lidmaatschap stilzwijgend verlengt. U krijgt een maand voor de afloop van het lidmaatschapsjaar van ons een herinnering.